Chocolade-pindakaas breakfast bars

Chocolade-pindakaas breakfast bars

Ja, je leest het goed. Deze breakfast bars combineren het beste van 2 werelden, pindakaas en chocolade, in een heerlijk nieuw ontbijtje! En om het nog wat lekkerder en voedzamer te maken zit er ook nog banaan en havermout in, zodat het niet alleen goed smaakt maar ook goed je buik vult 😉 En heb je geen zin om ermee te ontbijten, dan zijn deze bars ook ideaal als middagsnack!


Wat heb je nodig?

Dit recept is voor 2 porties.

  • 1 banaan
  • 50 gram havermout
  • 30 gram pure chocolade
  • 2 eetlepels pindakaas
  • 5 druppels stevia
  • handje hazelnoten

Keukenspullen

  • Snijplank
  • Kommetje
  • Bakvorm/cakevorm
  • Bakpapier

Bewaaradvies

  • Bewaar de repen maximaal 4 dagen in een afgesloten bak in de koelkast.

Verwarm de oven voor op 175°C. Prak de banaan met een vork tot een gladde puree en doe in het kommetje. Doe de pindakaas er bij en roer dit goed door. Voeg ook de havermout en stevia toe en roer nogmaals goed door.

Bekleed een bakvorm (bijvoorbeeld een cakevorm) met bakpapier en doe het banaan-pindakaas papje erin. Verspreid het papje met de achterkant van een lepel over de bodem van de bakvorm, tot je een laagje van ongeveer 1cm dik hebt.

Strooi een handje gehakte hazelnoten over het papje. Hak de chocolade in stukjes en verdeel deze over het papje. Zet het geheel voor 15 minuten in de oven. Laat de breakfast bars na het bakken goed afkoelen en snijd in 4 gelijke stukken. 2 stukken is 1 portie/ontbijtje.

 

 

 

 


 



Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd.